جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جلسه پنجم دوره استاد برتر ۲

.پنجمین جلسه از دوره بلند مدت استاد برتر ۲ در روز دوشنبه ۹۸/۵/۲۸ در سالن همایش دارالقرآن اسلامشهر برگزار شد و می‌شد گفت یکی از بهترین جلسات این دوره را شاهد بودیم. چون هم شرکت کنندگان دوره استاد برتر فوق العاده پرانرژی بودند و هم، مطالب بسیار درجه یک و عالی بود. مطالبی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد و قطعاً شما هم مانند شرکت کنندگان، بسیار هیجان زده خواهید شد…

و بسیاری مطالب جذاب دیگر که پیشنهاد می‌کنم تا پایان همراه من بمانید تا با آنها یکی یکی آشنا شوید…

حس خوب پیشرفت برای شرکت کنندگان استاد برتر

زمانی که جلسه با سخنرانی عالی که به مرور مطالب جلسه گذشته می‌پردازد، آغاز می‌شود، بدون شک سطح تمرکز شرکت کنندگان به حد قابل توجهی بالاتر خواهد رفت و تمام ذهن آنها به کلاس و مباحثی که بیان می‌شود معطوف خواهد شد. علاوه بر این، مرور مطالبی که در جلسات قبلی بیان شده اند به غایبین جلسه گذشته این امکان را می‌دهد که با پیش زمینه بهتری برای آموزش مباحث جلسه فعلی آماده شوند.

در هر یک از جلسات، ابتدا یکی از افراد حاضر در کلاس به صورت داوطلبانه به توضیح مختصری از مطالب ذکر شده می‌پردازد. یکی از عواملی که باعث تقویت فن بیان و بالا رفتن توانایی شرکت کنندگان در مدت زمان کوتاهی بوده، همین تمرین است که برای آنها زمینه پیشرفت و ترقی را فراهم می‌آورد.

زیرا انجام تمرینات عملی به مراتب بهتر و مؤثرتر از یادگیری آنها فقط به صورت تئوری خواهد بود. در جلسه پنجم، این سخنرانی و مرور توسط یکی از کم سن و سال ترین اعضای تیم گام برتر، آقای محمدرضا شهری، انجام شد.

بررسی پنج اشتباه بزرگ مدرسان

در این جلسه به دو مورد از مهم ترین مسائلی که در حوزه تدریس برای مدرسان ایجاد می‌شود اشاره شد و به صورت کامل به توضیح آنها پرداخته شد. یکی از این مسائل، پنج مورد از اشتباهاتی بود که در الگوی رفتاری اغلب مدرسان قابل مشاهده است و به صورت چشم گیری موجب کُند شدن روند رشد و فعالیت آنها می شود.

موضوعاتی که شاید در نگاه اول تأثیر آنها به چشم نیاید اما به مرور زمان و با ادامه دار شدن آنها، می‌تواند عامل ایجاد مشکلات بسیاری باشد. راهکارهای عملی مفیدی برای رفع آنها ارائه شد که با رعایت و پیروی از آنها تا حد قابل توجهی می‌توان از تاثیرات آنها کم کرد و به مرور زمان به طور کامل آنها را از بین برد.

اغلب مدرسان نسبت به افزودن ارزش، بازاریابی، ایجاد انگیزه، تلاش مداوم و پیگیری بی توجه هستند. در حالی که هر یک از این موارد به تنهایی می‌تواند عامل رشد و پیشرفت مدرسان تا حد قابل توجهی باشند. با بالا بردن سطح آگاهی مدرسان می‌توان تا حد زیادی از این گونه اشتباهات کم کرد و درصد موفقیت آنها را تا حد قابل توجهی بالا برد. این اشتباهات رایج ترین اشتباهاتی بودند که در مسیر پیشرفت سد محکمی به شمار می آیند.

استاد برتر
استاد برتر

اهمیت مقاله نویسی برای یک استاد برتر

مقاله نویسی به عنوان یک مهارت کاربردی برای هر مدرسی ضروری است. و در واقع به نوعی نشان دهنده سطح توانایی های اوست. زمانی که از شما یک مقاله در اینترنت بارگذاری می‌شود، باعث می‌شود تا نام شما جزو افراد فعال در گوگل ثبت شود و همین امر تا حد زیادی موجب محبوبیت و خوش نامی شما خواهد شد. از سوی دیگر مقاله نویسی نشان دهنده میزان اطلاعات یک مدرس می‌باشد. زمانی که یک مقاله خوب و کاربردی از شما به چاپ می‌رسد، به مخاطب نشان می‌دهد که شما از بار اطلاعاتی بالایی برخوردار هستید و این موجب ایجاد حس اعتماد در او خواهد شد.

مقاله نویسی به تقویت مهارت کتاب نویسی شما کمک شایانی می‌کند و در واقع مقدمه آن به شمار می‌آید. زمانی که شما دست به قلم می‌شوید و مقالات متعددی را به تحریر در می‌آورید، کم کم ذهن شما باز تر شده و می‌تواند از حد معمول کمی فراتر رود و آماده ارائه مطالب در سطح گسترده تری خواهد شد. به گستردگی یک کتاب.

در هنگام نوشتن مقالات باید به این نکته توجه کرد که در حوزه ای اقدام به نویسندگی کنید که در کمترین حالت ممکن، حداقل ها را درباره آن بدانید تا مخاطب به شما اعتماد کرده و با مطالعه مقاله شما، به دنبال یافتن راه حل هایی برای مشکل خود باشد. بنابراین باید بتوانید این راه حل ها را به صورت عملی در اختیار او قرار دهید.

استاد برتر
استاد برتر

راه های نوشتن یک مقاله عالی

در نوشتن مقالات نباید وسواس به خرج داد. درست است که باید مقالات شما تا حدی قوی ارائه شوند اما به طور یقین در مقالات اولیه نمی‌توانید این توقع را از خود داشته باشید که به طور کاملا بی نقص عمل کنید. بنابراین وسواس به خرج ندهید و سعی کنید بنویسید تا به مرور زمان این توانایی در وجود شما تقویت شود و به رضایت مد نظرتان دست پیدا کنید.

نوشتن یک مقاله قابل قبول و کابردی، مستلزم رعایت نکات بسیاری است که در جلسه پنجم به طور کامل به بررسی آنها پرداخته شد. نکته مهم دیگر این است که مقالات شما قرار است در دسترس همگان قرار گیرند، بنابراین باید بتوانید آنها را به حدی بومی سازی و ساده سازی کنید تا هر شخصی با هر تحصیلاتی بتواند از آنها استفاده کند. ارائه مطالب به صورت پیچیده و بیش از حد تخصصی در برخی موارد از جذابیت مقاله شما خواهد کاست. بنابر این رعایت این نکته را حتما مد نظر قرار دهید.

[vc_column][vc_message message_box_style=”۳d” message_box_color=”pink” icon_fontawesome=”fa fa-microchip”]

حتماً بخوانید: بهترین کتاب های حوزه رشد فردی و موفقیت کدامند؟

[/vc_message][/vc_column]

تمرین سخنرانی برای شرکت کنندگان

هر جلسه تعدادی از دوستان به صورت داوطلب از قبل اعلام آمادگی می‌کنند و برای ارائه سخنرانی اقدام می‌نمایند. یا توجه به اینکه سخنرانی ها در حوزه مباحث مطرح شده در کلاس می‌باشد، باعث شده تا اشخاص بتوانند یک موضوع را از جنبه های مختلف بررسی کنند و با برداشت دیگران درباره آن موضوع بیشتر آشنا شوند.

به علاوه، یکی از بزرگترین ترس ها و معضلات اشخاص این است که از صحبت کردن در مقابل دیگران واهمه دارند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از توانایی های آنها از نطر پنهان بماند و دچار خودکم پنداری شوند. پس از اینکه هر یک از دوستان سخنرانی خود را ارائه می‌دهند، سایر شرکت کنندگان آنها را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود که نقاط ضعف و قوت خود را از دیدگاه دیگران بشنوند و بتوانند نگاه دقیق تری نسبت به آنها داشته باشند و سپس با فراگیری نکات لازم آنها را رفع کنند و یا به تقویت آنها بپردازند. و جالب تر اینکه انجام این تمرین موجب شده تا در مدت زمان کوتاه پیشرفت های چشم گیری حاصل شود.

با آرزوی موفقیت روزافزون برای همه شما…

نویسنده: معصومه تیموری

نویسنده: معصومه تیموری

دیدگاهتان را بنویسید