جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کارگاه کشف علایق

.

شارژ پلاس
شارژ پلاس

کارگاه کشف علایق

چرا و چگونه باید علایق واقعی‌مان را کشف کنیم؟

کشف علایق
کشف علایق

کارگاه کشف علایق

این کارگاه در تاریخ دوشنبه ۹۸/۵/۷ در دارالقرآن اسلامشهر برگزار شد و به نوعی کلاسی فوق برنامه و پرسش و پاسخ برای شرکت کنندگان دوره استادی بود. در این کارگاه درباره راه های کشف علایق واقعی و اهمیت آن صحبت شد.

مسافری را تصور کنید که مسیر حرکت خود را گم کرده و خسته و سرگردان، سرشار از ترس و دلواپسی و با ذهنی آکنده از افکار منفی، در نقطه ای ناشناس رها شده. اگر قبل از قدم نهادن در مسیر، موانع و خطرات احتمالی و کوره راه‌ها را به خوبی بررسی می‌کرد و بر همه آنها تسلط داشت، بی شک دچار چنین شرایطی نمی شد.

زندگی افرادی که علایق صحیح و درست خود را نمی‌شناسند نمونه بارز مثال بالاست. آنها بدون هیچ شناختی قدم در مسیری می گذارند که پایان ناپیداست و اغلب نتیجه ای جز پشیمانی برای آنها به همراه نخواهد داشت.

عمر، جوانی و زندگی آن‌ها به هدر می رود و روزهایی که می توانست برایشان بهترین خاطره‌ها را دربر بگیرد، سرشار از کسالت و کرختی و یأس می گذرد.

علایق شما هستند که تعیین کننده رسالت شما در زندگی شما خواهند بود. پس قبل از فکر کردن درباره هرچیزی و هر موضوعی، قبل از گوش کردن به نصایح خیرخواهانه دیگران، قبل از پرداختن به آمال و آرزوهای مبهم و ناشناخته باید جستجو کنید، تحقیق کنید، با افراد متخصص مشورت کنید و از تجربیات آنها بهره بگیرید. دنیای درونتان را کشف کنید و اعمال و برنامه های خود را مطابق با آن پیش ببرید تا از نتایج بی نظیر آن شگفت زده شوید.

در غیر این صورت هرگز احساس لذت و رضایت نخواهید داشت. هرگز نمی توانید خوشبختی را به مفهوم واقعی کلمه لمس کنید و همیشه احساس خلأ چیزی در زندگی آزارتان خواهد داد.

[vc_column][vc_message message_box_style=”۳d” message_box_color=”pink” icon_fontawesome=”fa fa-heart”]

حتماً بخوانید: چجوری با چند راه ساده علاقه مون رو کشف کنیم؟

[/vc_message][/vc_column]

عواقب عدم شناخت علایق واقعی

عدم هماهنگی دخل و خرج

اغلب افراد، توان مدیریت مسائل مالی خود را ندارند. علت واضح است. چون اصلاً درآمد آن‌ها به حدی نیست که بتوانند برای استفاده از آن و بهره بردن به بهترین شکل، برنامه ریزی درستی انجام دهند. درآمد محدود و ناکافی مشکلی است که این روزها دامن گیر بسیاری از افراد شده و دلیل اصلی آن تنها یک چیز است. هیچ یک از آنها در جایگاهی که واقعا به آن تعلق دارد، قرار ندارند. وقتی یک قطعه از پازل به درستی چیده نشده باشد، هرگز شکل زیبایی پدید نخواهد آمد.

کشف علایق واقعی
کشف علایق واقعی
با بی حالی و کسالت به دنبال تعطیلات!

تا به حال پیش آمده از انجام کاری که به آن علاقه دارید احساس خستگی کنید و با بی قراری چشم به ساعت بدوزید و منتظر باشید که تایم کاری به پایان رسیده و به سرعت محل کار خود را ترک کنید؟

قطعاً خیر!

وقتی شما کاری را با نهایت اشتیاق انجام می دهید، هرگز حس کرختی به سراغ شما نخواهد آمد و بی حال و حوصله نخواهید شد. همه این احساست منفی نتیجه عدم علاقه به شغل و مسیری است که در حال حرکت در آن هستید.

علاوه بر موارد بالا عدم رضایت شغلی، سمت های ناشایسته و موارد بی شمار دیگری از این قبیل همگی جزو عواقب عدم شناخت صحیح علایق هستند.

[vc_column][vc_message message_box_style=”۳d” message_box_color=”pink” icon_fontawesome=”fa fa-smile-o”]

حتماً بخوانید: راهکارهای قطعی برای لذت بردن از شغل

[/vc_message][/vc_column]

برای شناخت علایق از این گزینه‌ها اثر نگیرید

آمال و آرزوهای بزرگ والدین برای فرزندانشان، تاثیر دوستان و اقوام در انتخاب مسیر زندگی، علاقه‌های کاذبی که به دنبال شناخت ناکافی ایجاد می‌شوند، جو غالب جامعه، تبلیغات صدا و سیما و …. مواردی هستند که انتخاب های اشخاص را تحت‌الشعاع قرار داده و ممکن است مسیر زندگی آنها را به طور کامل تغییر دهند.

برای کشف علایق خود از این سوالات کمک بگیرید:

* اغلب پیگیر چه موضوعاتی هستید؟

* در صفحه اجتماعی خود چه صفحاتی را با چه موضوعاتی دنبال می کنید؟

* به مطالعه چه کتاب‌هایی بیشتر علاقه دارید؟

* چه مکان‌هایی را برای تفریح انتخاب می‌کنید؟

* اگر قرار باشد آرزوهای شما برآورده شود، چه آرزویی خواهید کرد؟

* در چه کارهایی همیشه می درخشید؟

* دوست دارید در سال های آینده در چه موقعیتی باشید؟

کشف علایق واقعی
کشف علایق واقعی

نقطه مشترک اکثر مردم درباره علایق

زمانی که با افراد مختلف در شغل های متفاوت با تحصیلات گوناگون که هر کدام در موقعیت اجتماعی خاصی قرار دارند صحبت می کنیم، به این نکته مشترک می‌رسیم که اغلب آنها مشتاقند که شرایط کار، زندگی و شغل خود را تغییر دهند.

انتخاب صحیح علایق یکی از مهم‌ترین و سرنوشت ساز‌ترین انتخاب های زندگی هر شخصی به شمار می آید. انتخابی که می تواند زندگی شما را به طور کامل تحت‌الشعاع قرار دهد و برای شما نتایج زیادی به همراه داشته باشد.

برای یافتن و دنبال کردن علایق واقعی  شما باید سخت تلاش کنید، اگر قلب  شما ضعیف است، کلا دورش را خط بکشید! برای پیمودن این مسیر باید شجاع باشید و ترس‌ها، نگرانی ها و تردیدهای سر راه تان را دور بریزید. شاید پیمودن این مسیر آسان نباشد، اما من دوست دارم آن را طی کنم. چون فکر می کنم تنها راهی است که می‌توانم با پیمودنش خوش حال و راضی باشم.

هیچ چیز در این دنیا مهم تر از علایق شما نیست. هیچ چیز به اندازه حرکت در مسیری که همیشه آرزوی آن را داشته اید، جذاب نخواهد بود. زندگی فرصت با ارزش لذت بردن از لحظه‌هاست و این اتفاق جز با حرکت در مسیری که برای آن خلق شده اید، میسر نخواهد بود.

منتظر هیچ معجزه ای نباشید. شما تنها کسی هستید که می توانید زندگی رویایی خودتان را خلق کنید و به تمام آنچه که سالها رویایش را در سر داشتید دست پیدا کنید.

هدف از برگزاری این جلسه برای اساتید و مربیان همین بود که به آنها یادآوری کنیم تنها زمانی می توانید به بهترین شکل به خود و اطرافیانتان کمک کنید که در مسیر درستی که برای آن خلق شده‌اید، گام بردارید.

امیدوارم که شما هم گام برتر زندگی تان را بردارید.

با آرزوی موفقیت و توفیق روزافزون..

 


[hm_team type=”slider” col=”۴″][hm_member name=”گزارش از: معصومه تیموری” job=”از تیم گام برتر” image=”۶۱۷۵″ url=”” target=”_self” bg_color=”” facebook=”” twitter=”” google=”” linkedin=”” vimeo=”” skype=”” rss=”” flickr=”” picassa=”” tumblr=”” dribbble=”” soundcloud=”” instagram=”” pinterest=”” youtube=””][/hm_member][/hm_team]


[hm_portfolio_filter cats=”” style=”simple” filter_layout=”grid_porto” filter_width=”boxed_portos” filter_column=”three_blocks” filter_spaces=”has_sapce_portos” items_counter=”nav_with_nums” buttons_style=”text_but” orderby=”comment_count” sortby=”DESC” cat_orderby=”count” cat_sortby=”DESC” hide_empty=”۰″ show_all_button=”hide” show_filters=”hide” show_sortby=”hide” show_date=”hide” show_cats=”hide” show_comments=”hide” show_load_btn=”hide” all_btn_text=”همه” zoom_btn_text=”بزرگ نمایی” more_btn_text=”مشاهده پست” load_btn_text=”Load More Projects” sort_srtby_text=”ترتیب محصولات: ” sort_names_text=”اسامی” sort_dates_text=”تغییر تاریخ و جزئیات مهمان” sort_comnt_text=”بدون دیدگاه” posts_num=”۶″]

مجتبی مصطفایی | مدرس و مدیر مجموعه گام برتر

مجتبی مصطفایی | مدرس و مدیر مجموعه گام برتر

مدرس استعدادیابی و مهارت های موفقیت و مدیر موسسه گام برتر

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید